Leszögezem

Mielőtt még valaki nagyon belemélyedne, hogy ilyen vagyok. Ez a legváltozóbb korszakom, a gondolataim közel percenként változnak. Nem mindent gondolok már úgy, ahogy mondjuk az elmúlt két évben leírtam. De nem szedem le azokat az írásokat, mert ettől függetlenül szeretem őket. Jó látni, hogy mikor hol tartottam.

2010. szeptember 11., szombat

Hit

Egyik nap elkezdtem a vallásokon gondolkodni. Minden vallásban vagy hitben van valami, amit istennek nevezünk. De tulajdonképpen ki/mi az Isten? Én nem tudok imádni valakit, akit nem is ismerek, márpedig a legtöbb vallásban imádják istent. Arra gondoltam, hogy lehet, hogy "csak" egy erő. Ezt az erőt bárki át tudja venni, sőt, lehet, hogy bennünk van. Ez az erő a HIT. Lehet bármiben hinnünk, a hit erőssé tesz. Nem kell istenben hinnünk, ÖNMAGUNKBAN KELL HINNÜNK!

Ha hiszel önmagadban, bármit meg tudsz csinálni! Hinned kell benne, hogy képes vagy rá, hogy sikerülni fog!
Higgy benne, hogy meg tudod csinálni! Higgy benne, hogy jó lesz a dolgozat, a felelet! Higgy benne, hogy el fogod érni a vonatot, még ha már menetidő szerint el is indult! Minden a te akaratodtól függ!

Minden tőled függ...

4 megjegyzés:

  1. Isten a Minden. Te is Isten vagy és mindenki Isten.
    Személyes Isten és személy nélküli Isten, ego-isten és énke-nélküli Isten.
    A Világ pedig csak akaratból áll. Jó és rossz akaratok, vágyak kavarognak össze-kuszáltan.
    A vallások azért jók, mert a legtöbb embernek megadják azt, amit keres - aki többet keres, az túllép a vallások kuszaságán és rájön arra, hogy az összes vallás és az összes hit ugyan arra irányul, az összes út ugyan oda vezet - mindegy, hogy honnan indulunk.

    Nem hiszek Istenben - tudom Istent.

    VálaszTörlés
  2. Igen, ezt még régen írtam, azóta alakultak a gondolataim..
    Ez volt az első írásom aminek láttam értelmét, és ezért írtam le ide alakítások nélkül...
    Egy bizonyos vallásban nevelkedtem, azt hittem, csak az létezik, csak így van jól, úgy neveltek, hogy ez minden vallás fölött áll és mindent összefoglal és mindenre kiterjed. Ebben a vallásban nem volt isten, csak te magad, meg az emberek, akik nyomtak téged, hogy te depressziós vagy, és muszáj megváltoztatnod az életed, és akár itt és most elkezdheted x-ezer forint az első tanfolyamod, amitől így-meg úgy lesz jobb, aztán további x-ezer forintokért elkezdheted a következőt, és eljuthatsz arra a pontra, ami "tiszta", Buddha is eljutott ide, de csak egyszer, és csak felületesen...
    Így hát ezt csináltam, míg szerencsére elkerültem ettől a neveléstől. És megkérdezték: szerinted ennek van értelme? Ekkor rájöttem, hogy nincs..
    Azóta pedig visszakerültem ebbe a nevelésbe, de görcsösen ragaszkodom hozzá, hogy minél messzebb tudjam magamtól ezt a vallást. Ugyanakkor még ragadtak bennem olyan dolgok, amik benne voltak, és nem tudom kiirtani magamból. Aztán ismét másvalaki ráébresztett, hogy ez nem baj, hiszen ez a vallás is olyan, mint az összes többi, és sokkal régebbi dolgokat is magában foglal, amit már előtte rég kitaláltak.
    Majd azt kezdtem el keresni, hogy akkor melyik vallás kell nekem, melyik áll igazán közel hozzám. És akkor írtam ezt, mert rájöttem, hogy nem kell vallást találni, magunkban kell hinni...
    Nem tudtam ki/mi isten, azt tudtam, hogy egy ember bármire képes lehet. Úgyértem, arra, hogy teremtsen. Hiszen Isten teremt, és mindenki képes teremteni.
    Itt kapcsolódik az amit te írtál: mindenki Isten. Hát persze, hiszen mindenki teremt...

    VálaszTörlés
  3. "míg a halak korszakában az ember Istenben bízott, most saját maga lesz Isten ”

    VálaszTörlés