Leszögezem

Mielőtt még valaki nagyon belemélyedne, hogy ilyen vagyok. Ez a legváltozóbb korszakom, a gondolataim közel percenként változnak. Nem mindent gondolok már úgy, ahogy mondjuk az elmúlt két évben leírtam. De nem szedem le azokat az írásokat, mert ettől függetlenül szeretem őket. Jó látni, hogy mikor hol tartottam.

2012. október 23., kedd

Nagy Zoárd

"Azt kérte annak idején egy tündértől, hogy engedje őt vándorolni. Nem akar örökké egy sziklás hegyoldalon állni egy tölgy meg egy bükk szomszédságában, örökké ugyanazt a völgyet nézni, ugyanazt a folyót . "Pedig nincs annál szebb- mondta neki a tündér-, mint háromszáz évig nézni egy völgyet. Egy percig nézni nem érdemes, húsz év nagyon kevés rá, de háromszáz év... az igen!" De Nagy Zoárdnak aztán beszélhetett! "Jól van- mondta a tündér-, mehetsz!" Na, el is indult Nagy Zoárd. Megjárta a sivatag homokját, a tengerek partjait, szigeteken járt, délszaki földeken, jéghideg északon. Talán nincs is olyan hely, ahol Nagy Zoárd ne járt volna. Igen ám, csakhogy egyszer elkezdett sajogni a szíve. Újra látni szerette volna a völgyet, a folyót, szeretett volna elbeszélgetni a tölggyel és a bükkel. Fogta magát, hazament. Van lába, megtehette. Otthon aztán úgy érezte, hogy ez nem ugyanaz a völgy, nem ugyanaz a folyó, s a tölgy se meg a bükk se ugyanaz. "Ez nem ugyanaz a hely, ahol születtem!"- kiáltotta, és nekivágott a világnak, hogy megkeresse azt a völgyet, azt a folyót, azt a bükköt és azt a tölgyet. Járt, járt körbe a világban örökké, szakadatlan. De hogy találta volna meg, amit keresett? "

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése